Lite ledig tid

Fullt upp har jag just nu! Herre min Je, jag är så sömndrucken, men en kan inte ta någon tupplur, för arbete väntar runt hörnet precis.
 
I lördags var det personalchef hos chefen, himla najs, bara det att när jag väl kommit i mitt esse så beslöt sej alla andra för att fara hem. Så det blev så att jag blev kvar med chefen och dennes granne och blev lovad skjuts hem dagen efter.
 
På söndagen kom jag hem som utlovat, trött efter en fåtimmarssömn och gick och la mej en stund till. Vaknade efter ett par timmar igen och tänkte leva normalt, men dessvärre ville skallen annorlunda. Hade flimmer för ögonen och tryck och skav i bakhuvudet - migränen var i full gång, och den ville inte ge med sej på hela dagen trots ständigt sängliggande.
 
Måndag morgon var det tidig uppstigning för att ta sej till arbetet, direkt därefter bar det av till första klädrepetitionen på dansskolan.
 
Tisdagen var identisk med måndagen förutom att jag hade ett litet längre hål mellan jobb och dans, så jag utförde en hope ärenden såsom att hämta paket på posten och förtidsrösta till euparlamentet. Jag hatar att alla partipapperna står framme så alla kan se vilken man plockar innan man går in bakom skynket och är anonym.
 
 
I går var det onsdag och den var fri från arbete, så den spenderades lite grann ute i solen. Lunchade med kusin Caroline och när jag kom hem förberedde jag och packade för dagens klädrep. Vid repetitionernas slut hade vi en sista tåklass och sen lyckades jag på nåt sätt dröja mej kvar med några av de anställda och vid elva på kvällen for vi till McDonald's för kvällsmat. Var sedan i säng efter midnatt och nu är jag här.
 
Jobbet var det, ja ...
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Full fart märker jag. Ha det så skönt i sommar värmen.

2014-05-22 @ 17:42:07
URL: http://mhats.blogg.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0