Bara en semla först

... innan jag bestämmer mej för om jag ska ställa mej och stryka eller om jag ska gå och lägga mej för att vara lite piggare vid den tidiga uppgången i morgon.
Ska bort till mamma och tvätta och ju tidigare jag kommer iväg desto tidigare kommer jag hem och kan dona med det andra.
Ju.
Det blev lite grädde över sen pastasåstillverkningen i går så vispade upp den till en semla. Skulle vilja prova äta hetvägg nån gång, ser gott ut, men vet inte riktigt hur man går till väga, inte nåt vi gjort i vår släkt. Plumsar man i semlan i varm mjölk och äter med sked, eller doppar man den i eller hur gör man?

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0