Även en blind fluga hittar ett bordsben

När jag satt och åt min mitt-på-dagen-frukost såg jag flugan, som surrat runt här sen i går, vandra fram över golvet. Han vandrar tillslut rakt in i bordsbenet och hamnar på rygg, fladdrar med vingarna ett tag tills han kommer på rätt köl och börjar gå åt andra hållet. Han var enklare att plocka upp från golvet än en dammråtta och jag undrade hur det egentligen var fatt med den lille gynnaren, om han led av nån sjukdom eller var blind. Kanste rent av på fyllan om han varit nere i mitt kvarlämnade grogglas och vänt.
 
Jag släppte ut honom i friska luften, fast nu har jag börjat ångra mej lite. Kanske räddade jag inte honom utan skickade honom rakt i döden. Kanske borde låtit honom nyktra till lite först ...
 

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0