Äntligen internet

Alltså, fy, fan, vilket jävla krabb!
 
Det började med att jag i godan ro satt och posade framför webbkameran till ett kommande blogginlägg då jag plötsligt loggades ut från internet, som så många gånger förr, och som även sker under pågående inläggskrivning. Fast skillnaden var att pinkodrutan inte dök upp igen, så jag problemsökte. Inget hjälpte, inte att starta om datorn, inte att installera om.
Avinstallera gick, men när jag rände i usbt för att installera om det så hände inget mer. Tack och lov hade jag inte gjort slut på internetet på mobilen så kunde googla mej fram till en lösning.
 
Så fick man göra följande
Kontrollpanelen -> Söka Modem -> Telefon och modem -> Fylla i riktnummer -> Modem -> Ta bort alla enheter på listan.
 
Sen kunde man plugga in usbt och installeringen startade. Tänk om mobilinternetet var slut! Inte en chans att jag hade kunnat klura ut detta, om jag så hade haft flera veckor på mej!
 
Krabb var det, ja.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0