God natt, god natt

Spöktimmen är slagen och jag är vaken. Konstigt egentligen, så slut som jag är och har varit hela dagen, bara längtat till den stund jag fick sova. Ligger iaf nerbäddad i soffan just nu, känner för att sova här i natt. Nu har jag ju den vanliga tjockfilten istället för den tunna julpläden, så förhoppningsvis behöver jag inte ligga och huttra i fönsterdraget som sist jag skulle sova i soffan.
 
I dag var sista dagen att kliva upp 0430, i morgon börjar jag 1345 så får värsta sovmorgonen! Men på måndag är det ny vecka igen, dvs nya tillfällen att kliva upp mitt i natten. Hatar de nya arbetstiderna, att börja klockan sex! Vem kläcker sådana idéer? Säkerligen en mänska som själv kommer till jobbet tidigast klockan nio.
 
Nähe, bäst att avrunda här innan inlägget blir för långt. Från början var det här inlägget tänkt att handla om risgrynsgröt, men det får väl bli en annan gång kanske. När man är urtrött och klockan är mycket snurrar det mycket skit i huvudet ...

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0