Annorlunda mot vad man tänkt sej

Tog en tupplur, vaknade tio minuter innan dansen skulle börja. Medveten om att jag skulle bli sen bytte jag om och for iväg till dansskolan. När jag cyklar förbi danssalens fönster ser jag att den är nedsläckt, när jag kommer innanför dörren hälsar jag på flickorna på kontoret och blir stoppad.
Har du inte sett lärarens meddelande på facebook?
Nej, det hade jag ju inte gjort, jag hade sovit och gick i princip direkt från sängen och ut. Det visade sej att han hade fått tandvärk och fått tid hos tandläkaren just på danstiden.
 
Min första tanke var Hurra, hem och sova vidare, men vi fastnade i ett samtal och tillslut fick jag frågan
- Är du bra på att rita?
- Tja, jag är väl inte helt hopplöst, vad är det du vill ha gjort?
Det var lite figurer med diverse dansposer, så jag satte mej vid google och började skissa av. Så gick klockan från halv sex till nio, jag skissade och vi pratade om allt möjligt där inne på kontoret under timmarna som gick. De är också en snudd på att värva mej till cheerleadinggruppen på söndagkvällar. Jag är inte helt övertygad ännu, söndagar är ju min enda hellediga dag i veckan.
 
Dessvärre glömde jag alla mina papper där, så jag kan inte visa vad jag påbörjat.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0