Tröttast i stan

Där har jag nog goda chanser att kamma hem ett pris. Även i kategorin Kallast inomhus. Fast jag får trösta mej med att det var värre i morse när jag klev upp. Snacka om sömnig, jag var typ som Kalle Anka på julafton, det gick fan knappt att öppna ögonen på hela morgonen. Så blev jag fem minuter sen till jobbet, utan att ha hunnit äta någon frukost. Alltihop trots att jag gick till sängs halv tio och somnade runt tio!
Och i morgon komme det säkerligen bli samma sak. Och på torsdag. Och på fredag.
 
Om en kvart är det dags att fara till dansen. Jag orkar inte. Men jag kommer hata mej själv mer om jag inte går dit än om jag stannar hemma, så får pallra mej bort. En o'n halv timme, det ska väl gå?
 
Här hemma luktar det illa, det kände jag när jag klev innanför dörren efter att ha varit borta i nio timmar. Det behövs nog bara diskas, men diska är tråkigt, tar tid och mycket energi, man får ont i ryggen av att stå där. Sen har jag en massa torktvätt som hänger i vägen och de måste strykas bort. Även här har vi en källa till tristess, trötthet och ryggont.
 
Så för att pigga upp, mej eller nån annan, lägger jag upp bilder på en av de fina lönnarna bakom lasarettet. Taget en dag då det fortfarande gick i grön-gul-orange-rött. Till skillnad från nu när allt blivit brunt och det mesta fallit till marken.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0