Spontana baconbiffar

Har hela dagen varit så himla sugen på kött, så till slut tog jag tag i saken och sökte igenom frysen efter köttfärs och bacon. Baconbiffar får det bli! Det har jag inte gjort sen jag gick i Markaryd, men detta blev himla bra ändå. Tyvärr hade jag bara bacon så det räckte till halva satsen biffar, men de blir nog goda ändå.
I skrivande stund avnjuts den första portionen med lingonsylt <) . Mumsigt!
 
Skönt att få laga nåt utan att känna pressen, liksom. Att ha nån timme på sej att hinna laga matlådor till jobbet dagen och några efter när man kommit hem efter först en lång jobbdag och ett sent danspass. Och tänka att nu får jag äta så mycket jag vill utan att tänka på att det måste räcka i fyra dagar framåt.

Längesen jag kände så. Jag jobbar inte förrän fredag och dansen har höstlov, kunde knappast bli bättre tajming, som minisemester.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0