Nappekaka a'la al

Gjorde mitt livs första Napoleonbakelse. Ehm, vad kan jag säga? Ge mej en kurs i smördegsplatthantering. Trodde jag hade koll, men de gick varken att kavla eller dela som några av recepten sa. Följde det med enklast ingredienser, men det bar så sjukt dålig beskrivning, så försökte söka fakta från olika källor.
En sak jag inte förstår är varför man skulle göra så in i helvete med vaniljkräm när bara ett tunnt lager skulle strykas på =S .Så om nån har en torr bit äppelkaka eller blåbärspaj är det bara att komma förbi för lite vaniljkräm!
Inte går det dela upp i portioner heller, för mellangeggan bara mosas ihop och ut på sidorna, så den står inte så fint upprätt längre ...
 
Nu ska jag dricka vatten för att dämpa mitt illamående och sen gå till sängs.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0