Matlagning före och efter

Det blev en intensiv dag indeed. Förutom att försöka hinna klart allt jag redan hade planerat så kom jag på att även punkten matlagning skulle med på listan för att ha lunch till jobbet imon. De tilltänka matlådorna gick ju åt till mina inhoppspass i tisdags och onsdags, så behövde nya. Och vad ska man göra när man har morötter och palsternackor över sen det misslyckade försöket att göra rotfruktschips? Jo, varför inte lägga till potatis och kålrot och göra rotmos?
Tänkt och gjort, rotmos skulle det bli, med fläsklägg till. Dessvärrre krävde ju denna måltid sin utrusting, så det blev lite si och så med detta projekt. Ska jag göra om det här behövs först och främst större kokkärl, sen kan kunskap och erfarenhet komma. Det stora benet fick inte ens plats i min största gryta, så en tipp stack upp i den till brädden vattenfyllda grytan, locket stod på sniskan. Lika så gällde mina rotfrukter, de fick inte plats i en enda, så fick splitta dem i två grytor, även de fyllda med vatten tills det nuddade locken. Och det innebar ju att det droppade och bubblade över en himla massa buljongvatten på spisen. En snabbkurs i hur fan man hanterar ett fläsklägg vore inte tråkigt heller.
 
Så nu bjuder jag på foton från före matlagningen och efter matlagningen. Att fota under tiden var tydligen inget som slog mej.
 

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0