Hösthelg

Ruggig och dan, men fasen så bra den varit. Efter veckan som bestått i jobb, dans och sömn så kom detta som paradiset på jorden, som om himlens alla änglar log mot mej. Vi kanske ska ta det från början.
 
Fredag
Jobbat fram till middagstid och kommer hem utan att behöva stressa till nästa punkt på dagordningen. Hinner tom ta en tupplur.
Ett par blåklockor håller envist i sommaren och hälsar mej välkommen hem <) .
 
När det blev kväller och började skymma var jag klädd för festligheter och då for jag till Inosjobb och tog sedan sällskap med henne hem till sej. Det vankades inflyttningsfest med prat och skratt och goda hemmagjorda drinkar. Jag fick dessutom födelsedagspaket i form av en
cool tavelram med redan isatta foton på henne och mej samt en svinryggskam. Jag försökte mej på att sätta upp den och dessutom själv fota det, men det gick så där =P .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
      
 
Lördag
Klev upp vid tio och löste Melodikrysset live för första gången på evigheter. Det är en särskild känsla. När förmiddag blev till tidig eftermiddag var det att kila ner till stadens torg och kolla in
höstmarknaden. Men vi kunde ju inte göra den på fastande mage, så lite sushi fick det allt bli innan.
Trodde faktiskt jag skulle gå lottlös där ifrån, men lite skrot hittade jag allt!
 
 
 
Tex denna gulliga heliumballong. Vi valde så klart den som såg ut att innehålla mest och stackars Musse fick inte leva länge. Han klarade en fika inne på Skåres innan vi traskade upp till den pågådda flyttstädningen i Carolines gamla lägenhet. Istället för att hjälpa moster och hennes särbo satt vi och sjöng Saft, Saft, Hallonsaft och Vi Ska Sy Och Vi Ska Sticka med smurfröster. Mycket roligare!
Mer som fick följa med hem och som fick leva lite längre var dessa, jag vet inte, kålblommor (??) som jag förälskade mej i och denna fina tavla.
Resten av kvällen togs det piano hemma hos mej. Jag tog några pilsner och ägnade mej åt tvtittande tills jag föll i däck.
 
Söndag
Inte fick en vakna bakis i dag, i dag var det stora Ikeadagen! Klockan elva for jag, moster och mosters särbo hemifrån mej och efter några stopp på vägen för ärenden som skulle uträttas kom vi till Älmhult. Jag trodde faktiskt att jag inte skulle hitta nåt särskilt, nån småsak bara, men döm om min förvåning när jag kom på mej själv lasta ner i vagnen, sak efter sak.
Med mej hem kom
  • En bricka
  • Fyra bordstabletter
  • Nytt strykbrädeöverdrag
  • Toaborste
  • Pall
  • Diverse julpynt
  • Bokhylla
  • Stekpanna
  • Latteskedar (dock från Citygross)

Före                      Efter                                            
 
 
 
 
 
 
Pallen skruvade jag ihop lite snabbt på kvällen, men bokhyllan ligger kvar i lådan på golvet. I dag är jag ledig från jobb och tänkte snart ta och piggna till så jag kan dona med mina nya inredningsdetaljer. Det kräver en smärre ommöblering så även på väggar som på golv.

Vaken har jag varit sen tiotiden, men fasen så tunga ögon och slö kropp en har fortfarande.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0