En gryende morgon utanför ett otvättat fönster

Det verkar bli en favorit i repris i dag - vakna tidigt trots ledig dag och sen förmodligen ta igen det ett par timmar på soffan senare på eftermiddagen. Vi får se. Det är inte ens första gången jag vaknar i dag. För fem timmar sen, klockan 2, slog jag upp ögonen och insåg att jag legat i soffan i vad som måste bli ungefär tre timmar. Då var det till att resa sej för linsuttagning och tandborstning odyl för att sedan fortsätta sovandet i sängen.
 
Tre fasta punkter har jag i dag.
  • Tvätta kläder
  • Tåklass
  • Steppklass
Vad som händer där emellan är oklart än så länge.
Tidiga morgontimma, jag är sömndrucken, men ändå aktiv. Inte bara jag är i rörelse i denna lägenhetsbygnad, jag tycker mej även höra en stryck närbo korsa sitt golv med tunga hälar. Men det är ju trots allt en vanlig onsdag, bara för att jag är fri från arbete innebär ju inte det att det är helgdag för andra. Tyvärr.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0