Bio, mat och inget samtal

1240:
Om ungefär en timme dyker nog faren upp, bion börjar kvart över två och efteråt går vi och käkar nånstans. Jag har velat se Monica Z sen jag fick reda på att det skulle göras en film om henne, så nu tar jag chansen. Var middan ska förtäras vet jag inte ännu, kanske pappa har ett förslag, men annars funtar jag lite på Akropolis. Vi får se.
 
Sen, på tal om nåt annat, men på tal om att inte lyckas med allt från inlägget med rotfruktschipsen, så verkar det vara mer jag inte lyckas med. Jag syftar på auditionen jag gjorde för Växjörevyn. De sa att de skulle höra av sej i veckan och nu när det är mindre än ett havt dygn kvar på denna vecka har de ännu inte hört av sej. Jag tar det som att jag inte fått platsen, men tycker väl nånstans att de i vilket fall kunde hört av sej oavsett.

Ja, inlägget skrevs ju för flera timmar sen, men det valde att inte låta sej publiceras.
Nu har jag både hunnit se Monica Z och äta på Akropolis, mätt och sömnig är jag.
Monicafilmen var bra, men jag tycker nog att de kunde kortat ner låtframträdandena lite, särskilt de som redan är kända och man hört till leda. En blev allt lite tårögd emellanåt, men mest av allt fascinerade några skådespelares likhet med orginalen, tex Monica själv när hon log och sjöng, Tage Danielsson och Povel Ramel. Mannen som fick Beppe Wolgers roll var lite oförståeligt, dock.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0