När Sundsvall kom till stan

Det har nu gått en tid sen Sundsvall-Emma hade sin spontanvisit hos mej. Nu verkar dock blogg.se ha en bra dag, så det får man utnyttja.
 
Hon kom som ett yrväder en vårdag i mars. Med tåg.
Jag började med att introducera henne för Skåres. Och jag själv lät Skåres introducera mej för Napoleonbakelsen! Himmelen på jorden!
 
Hon fick vara lite ensam medan jag dansade och jobbade, men jag var relativt mycket ledig. På fredagen innan mitt jobbpass åt vi värstingfrukost! Emma med två muggar!
När halvpasset på lördagen var avklarad tog vi en gemensam powernap, en McDonald'smiddag och sen blev det förfest med ABBA för hela slanten =) ! När kvällen blev mogen blev det introduktion för mitt favvoställe Pauze. Kanonkväll! En tjej nöp mej i röven när jag stod i baren, dock blev det inte så obemärkt som hon önskade, för hon sprang in i dörren istället för ut igenom den efteråt =P .
 
Söndagen blev en slö och kall dag, men på backarnas söderlägen hade snödroppar ändå lockats upp.
 
Måndag blev det och, numera göteborgaren, Therése var nere i stan, så jag fick introducera henne för Emma och vi ägnade oss åt lunchbuffé på Royal thai, kaffe på Buffé & Café uppe i gallerian och så ett varv på Samarkand. Sen for Therése vidare till sina päron och Emma och jag fortsatte handlingen. Eller, jag hade inga pengar efter min låga månandslön, men Emma hittade fyrsiffriga jackor som hon gick lös på!
 
Ledmotivet för besöket är
 

Ja, det var det med lite smådetaljer uteslutna. Förhoppningsvis ses vi i Stockholm snart för att planera vår Europatripp, men den har kasat ut lite på tunn is ... Den som lever får se.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0