Bra väder, dåliga nyheter

Jag håller på att dö värmeslagsdöden. Det närmsta jag kommer i luftkonditioneringsväg är min bordsfläkt, men jag har upptäckt att jag vaknar med snor och halsont efter att ha suttit för länge framför den. I övrigt bor jag i en bastu som har gassande södersol skinande på sej om dagarna. Så jag ser ut som att jag tagit en dusch efter att ha stått och diskat, lagat mat eller strukit tvätt där man har direktkontakt med andra heta källor, borde få svettbrist snart kan man tycka, men det slutar aldrig rinna.
I alla fall, värme betyder sommar och sol, jag har fått lite färg på mitt bleka skinn. Men det är inte bara bra. I fredags fick jag reda på att min hyresvärd dött, så nu är det bara att vänta och se vad de älskvärda döttrarna menar hitta på när de får överta allt ... Så den fredagen gick jag med magknip, när jag slutat jobba på kvällen dränkte jag knipet med öl. Några fler än planerat. Det som var menat en lugn, mysig stund vid sjön med Ino slutade med att vi gick till krogen och sen hamnade på nån slags efterfest. Totalt misslyckat! Man får så dåligt omdöme och dåliga idéer med alkohol i kroppen, då framstår de först påtänkta, bra, planerna helt plötsligt tråkiga och man kommer på bättre, men egentligen mycket sämre, planer för kvällen.
 
Lördagen blev lugnare och spenderades i min ensamhet med solning och tv för att på söndagen vakna tidigt och pigg. Det skulle bli en dag på stranden med fikakorg och hela köret! Soft så in i bänken!
Denna veckan har enbart bestått i arbete, och sista passet är i morgon. Också det jävligaste passet.
 
Men sen är det söndag, sen två jobbdagar i rad och sen SEMESTER!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0