När man ser ut att vara en rolig jävel

Då är det många som kläcker små spontana meningar som man ska helst ska svara på, och eftersom jag i dag på bolaget kände mej så skojfrisk som jag tydligen såg ut så svarar man ju klart på det. Tex följande scenario:
Lång kassakö, jag står i den med min korg, framför mej en ung man av yngre årsmodell än jag med tre flak öl på sina armar. Han stönar och pustar och säger tillslut högt:
- Fan, det här orkar inte jag!
- Du får gå fram och ställa av dem i den stängda kassan mitt emot medans du står här, svarar jag.
En liten stunds tvekan, men så nappar han ändå på idén.
- Puh, det blev lite lättare, sa han när han kom tillbaka.
- Ja, du får ha som nyårslöfte att träna armarna mer inför nästa nyår.
Han skrattade till i nåt frustande ljud och sen anslöt sej hans polare med två flaskor rött.
 
Innan jag kom fram till kassan fick jag även akta mej för en anställd med två korgberg som skulle transporteras från kassaområdet till ingången.
- Då ska vi se så jag inte kör på någon, sa kvinnan.
- Ja, det vore ju synd om nån förolyckades så här bland storhelgerna, svarade jag och kvinnan stannade upp och breddade leendet innan hon korsade nästa kassakö, den gången i tystnad.
 
Ja, så kan det gå när man köar på systemet.
 
 

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0