When my teeth are smiling back at me

Då var det måndag igen. Arbetsfri dock, men kall och blåsig. Får tänka tillbaka på helgen som var. Var ju i färd att städa sist jag var här, och jag städade bra. Mötte sedan Emma på stan och kollade noter på bibblan, gick till ica och handlade till dagens middag och så var vi lata och tog hissen upp till bron. Men hade vi inte gjort det hade jag inte sett en vän till mej genom fönstret till stationen, fick allt lov att gå in och hälsa på henne och uppdatera det som händer i hennes liv nu, hon som kommit till stan över höstlovet.
 
Sen var det bara att börja laga. Emma som förbjuds att äta vitlök och Nutella av sin sambo passade så klart på med råge! Baguetter med hemmagjort vitlökssmör och Nutella på sked och rostat bröd. Emma hade lite otur den dagen och skar sej, tappade saker och hade sönder bröden osv. Men jag var snäll och plåstrade om henne =) . Och maten blev tillslut jävligt god!
Det blev ingen sen kväll då jag skulle upp och jobba dan efter.
Tolvtimmarspasset, det känns som att jag ska dö efter varje sånt pass. Dock överlevde jag ännu en gång, hem och duscha och piffa till sej och sen till Teleborg för fest. Hängde motvilligt med till Grace, men gick hem efter bara nån timme. Svintrött, lite för full och uttråkad var jag inte på nåt vidare danshumör och inget vidare sällskap heller.
 
Vaknade upp på söndan med den extra timmen sovmorgon - dvs nån gång på eftermiddan. Mådde inte så himla kasst ändå, men kände för att leva ut bakfyllan på riktigt för en gångs skull. Treo och pizza! Gick ner till kvarterets pizzarestaurang och tog en för 65 kr. Gav mina fyra tjugolappar till bagarn, men fick en av dem tillbaka. Jag kollade på kassadisplayen och på menytavlan - 65:-.
- Vad? frågade bagarn. Vad?
- Var det inte 65? stammade jag.
- Vem är det som bestämmer, är det inte jag?
Smått förvirrad tackade jag så mycket och vände mej för att gå.
- Vänta, glöm inte en sån här!
Bagarn gick fram till kylen och tog fram en burk pizzasallad. Så nöp han mej i kinden med pek- och långfingrets knogar och sa nåt med att "jag var för söt" eller liknande, minns inte riktigt, för jag befann mej fortfarande inte riktigt med på noterna.
När jag lämnade pizzerian kunde jag inte sluta le. Vad fan hände där liksom? Aja, ävenom det bara var så att han inte hade 15 kronor att ge i växel så tjänade jag ju en femma.
 
Idag återvände jag till tandläkarn och fick ut mina tandblekningsskenor. Eller, ja, fick och fick, bra dyra var de. De satt på två gipsmodeller av mina tandrader. Haha, sjukt överbett jag har, hoppas det inte är nåt andra utifrån tänker på!
 
Fick tidigare ett sms av Emma, hon bjöd över mej på middag. Ska bli najs. Synd bara att man måste gå ut i detta höstovädret.
 

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0