Nålstick och nässelsoppa

Tog en sväng om vårdcentralen igår och tog blodprov. Det är troligtvis och förhoppningsvis inget med levern, men det känns tryggare att veta säkert.
Igår messade jag och frågade mamma om hon var ledig nån dag i veckan, och idag var en ledig dag, så efter vårdcentralsbesöket gick jag med mamma i skogen och plockade nässlor. Eller, ja, mamma plockade och jag höll i lånehundarna som var med oss på turen. Redan förra året var jag sugen på nässelsoppa, men då var jag för sent ute och alla nässlor hade vuxit sej för stora.

Men ikväll, när jag kom hem från stepp, sång och teater, fanns det två portioner soppa till mej. De finns inte längre kvar ...

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0