Två perfekta dagar

Tisdag och onsdag, två nästan perfekta dagar, bortsett från att de kunde vara varma sommardagar istället, men det går bra så här också.
Har varit ledig från jobb, så igår var jag på fika/lunch med mamma vid sjön i solen. Underbart med toast och morotskaka framför solen och den, tyvärr, ännu isiga sjön. Sen cyklade jag hem för att byta om till dans, dansa balett gånger två för att efteråt åter cykla hem. Dagens överraskning: en ny cykel! Dock förstår jag fortfarade inte varför mina föräldrar tycker min gamla var så dålig att den behöve bytas ut =) .

Idag var jag jobbfri igen, denna dag började med att jag slog in ett av tre paket till Jojje, på förmiddan cyklade jag ner på min nya cykel för att av min moster få nyklarna till den. Hon hade varit med på själva surprisen och råkat få nycklarna med sej hem efteråt. Jag skulle egentligen hunnit med ett besök hos sjukgymnasten för att boka ny tid innan tolv, men jag fastnade hos min moster.
När klockan blev tolv var jag tvungen att slita mej för att möta Ellinor för en heleftermiddag med henne. Den bestod av:
  • Lunchbuffé på La Gondola - De har sushi med i sin buffé vilket gör det till min bästa lunchbuffé. Finns även mer än thai, även pizza, potatis, panerad fisk och mer därtill.
  • Promenad runt sjön - Av nån anledning fastnade vi vid Galenskaparna & After Shaves föreställning Grisen I Säcken så första halvan av rundan kunde medpromenerare höra oss gå igenom flertalet låtar därifrån.
  • Latte i solen i Linnéparken - Vi tog vägen om Subway och beställde varsinn stor latte. Efteråt berättade Ellinor att kassörskan tagit betalt för en liten, så där tjänade vi en femma var =) ! Medan vi satt och glassade gick vår balettlärare förbi och satte sej en stund. Hon var i färd med att vaccinera sej inför sin yogaresa till Indien.
  • Skoshopping inför Ellinors Parisresa - Ja, fubbungen ska till Paris imorgon och stanna till måndag. Hon ska följa med sin rumskompis som ska göra audition till en dansskola där. Jag är bara LITE avundsjuk.
Sen blev det hem och förbereda för en stepplektion vilken jag utförde. Efter lektionen frågade den administrativa chefen för skolan, som också går steppkursen, om jag skulle vara kvar i Växjö till hösten och om jag isf skulle vara intresserad av att hålla i nån kurs då. Trots att jag ju gått och blivit godkänd på ledarkursen så känner jag mej väldigt osäker på mej själv som en ledarkaraktär. Speciellt över den lilla detaljen där man ska hitta på egna övningar och kombinationer/koreografier som man ska lära ut. Jag är verkligen megadålig på sånt =O !

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bloglovin o instgram byte?:p

2012-03-17 @ 06:51:26
URL: http://www.nattstad.se/taangs

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0