Jag vill flytta nu!

När det var julafton ringde mamma och sa att hennes vårdtagare som äger några lägenheter hade berättat att en av hyresgästerna i en tvårummare skulle sluta plugga och flytta i augusti. Det var då en strimma hopp började lysa och sedan dess har jag stått först i kön till den.
 
Nästan ett halvår senare ringde mamma när jag var i Göteborg och sa att hon hade frågat denna hyresvärd om hyran. Under 3000/månad! Blev oerhört uppspelt.
 
Knappt två månader efter det, alltså precis nyss, ringde mamma och berättade att hyresvärden ringt henne. Hyresgästen flyttar 1a september och jag var välkommen att titta på den redan imon! Mamma får följa med mej, och jag är helt till mej av upphetsning, har haft denna lägenhet med det perfekta läget i bakhuvudet sedan jul, hoppas verkligen, verkligen att den är beboelig trots den låga hyran och att den inte är allt för trång!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0