En helveteshelg avklarad

Uh, jag trodde aldrig att jag skulle överleva denna helgen! Sex timmar jobb på fredagkvällen, tolv timmar på lördag, tio timmar på söndag och nio timmar idag. Trodde att jag skulle få vara ledig imon, men fick visst hoppa in och jobba, visserligen bara 7-11, men det var min enda lediga dag innan lördag. Så det får bli åtta jobbdagar på raken.  Tänk pengar, tänk pengar ... Hon fixar det nog, med jobb, jobb och jobb. Hon får aldrig sin klänning klar.
Jag har köpt en klänning billigt på tradera. Tanken är att den ska bli assymetrisk, men mamma behagar inte åka från Öland, så det är därför den inte blir klar.
 
Eftersom det inte blev nån vidare helg för min del så firade jag lillelördag istället, torsdagen var fri från arbete. Efter jobbet klockan ett blev det en efterlängtad ölfika på Sports med Jojje. Tror det var två somrar sen vi hade det senast. Fyra öl var slank ner på några timmar och vi fick mersmak, Jojje ordnade hundvakt och jag åkte hem och fräschade till mej efter jobbpasset och sen tillbaks till Jojje. På vår "förfest" slank det ner två öl till samt lite Bailey's och så återvände vi till Sports. Två öl. Tillbaka i Jojjes lägenhet för en kort "efterfest" med lite mer Bailey's när Sports stängde och sen var den dagen slut.
Döm om min förvåning när jag vaknade morgonen efter, lite illamående för att det var så äckligt varmt i rummet, men till slut gav det med sej och det var bara att stiga upp och börja leva igen.
 
Hämtade min klänning som jag skrev om ovan och sen begav jag mej till stan för att äta bakad potatis med Emma. Hade rätt svårt att äta, så då kände jag av lite av gårdagens bravader. Men gick vi på bio, Cockpit, överträffade mina förväntningar med råge! Den köper jag när den kommer =)) .
 
Tänk om livet ändå kunde vara som de dagarna jämt ...

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0