Skrubba, skrubba, skrubba, skrubba bort ...

... dina finnar!
När det inte är sommar och soligt så dyker finnarna upp i ansiktet. Alltså i invasioner, små och stora, lång- och kortlivade, svår- och lättklämda. Tyvärr är det så att de ofta söker sej till nya jaktmarker och enklast är då att färdas nedåt. Rygg och bröst blir även lidande av dessa blevmmor. Men så är det ju så att några, av den lite mer våghalsiga typen - den med egenskaperna stora, långlivade och svårklämda, har färdats ytterligare några tum söderut. Skinkorna.

Jag har googlat mej fram till att det är vanligt bland tjejer, att det definitivt inte är en ribbhöjare för killar och anledningar till att de uppkommer kan vara mycket sittande/instängdhet, byxornas sköljmedel från senaste tvätten, hormonförändringar osv.
Till detta kom det även förslag till bot, att byta tvätt- och sköljmedel var ett, men även att skrubba med borste, använda ansiktspeeling och acnesalva från apoteket.

Nu sitter ju jag väldigt mycket, tex på jobbet, svettigt blir det också när jag är på cykelsadeln och för att hålla värmen någorlunda i kylan har jag dessutom strumpbyxor under jeansen. Kan vara anledningar till dessa generande plitor i just sätesregionen.

Därför har jag idag införskaffat mej en skrubborste samt en bodyscrub. Någon acnesalva av just den sort det tipsades om hittade jag inte på det enda apoteket jag hann in på idag, så det får bli vid ett senare tillfälle. Nu är det bara att hålla tummarna på att denna finnutbrytning i framtiden kommer vara ett minne blott!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0