Kroppen verkar inte vilja längre

Efter jobbet i måndags han jag bara med en halvtimmeslång tupplur innan jag for ner till sången och teatern. Jag var totalt slutkörd och hade noll energi, tog mej ändå igenom sången hyggligt, men jag var mest åskådare under teatern. Hoppade in under parövningar, då de annars var ojämt antal.

På tisdagen var det jobb på dagen igen, fick en timmes sömn kanske innan de två balettlektionerna. Baletten gick ju som bekant inte så bra förra veckan, då jag grät mej igenom en halv lektion och som sen höll i sej mellan cykelresan hem tills jag somnade.
Denna veckan gick det lite bättre, men ändå kom tårarna när jag kommit hem.

I går var jag ledig från jobb, men min chef tyckte ändå det var lämpligt att skicka sms till mej på morgonen för att fråga om jag kunde vara med och inventera nästa vecka >( . På kvällen var det dags för terminens första musikallektion och för första gången sen mina första sånglektioner i gymnasiet fick jag höra att jag inte använder min andning och magstöd korrekt. Sen tvåan på gymnasiet, via Amp och Pas förb, en sväng om sången på måndagar har jag hört att jag är lite för perfekt med min andning och magstöd, allt tekniskt sitter i ryggmärg och muskelminne. Jisses, lärare arbetar då olika =/ .
Steppen efteråt gick bra, men nån slags dansarglädje infann sej aldrig, kändes liksom lite monotont ...

Även ledig från jobb idag, men nån okänd ville ändå ringa och väcka mej klockan åtta på morgonen. Jag svarade inte, lyckades somna om och sova till elva. Tog mej till jazzen, fast under uppvärmningen tappade jag allt blod från huvudet, allt blev svart och flimrigt, så jag fick vackert sitta och vara åskådare under hela lektionen igen denna vecka.

Jahapp, imorgon blir en jobbig dag, då ska jag få reda om jag är lämplig blodgivare, är jag det ska jag även ge blod, sen får det nästan bli till jobbet direkt, lite onödigt att bara åka hem och vända. Hoppas jag mår bra efter blodgivningen, annars kan jobberiet bli jobbigt ...

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0