Varför denna stress?

För drygt en månad sen började det. Det var på en sånglektion där lärare och anda deltagare pushade mej riktigt hårt om att jag borde söka en högre utbildning med min röst, läraren föreslog musikhögskolan i Stockholm, Malmö eller Göteborg, de som hört talas om att jag sökt Balettakademien förut tyckte absolut att jag skulle ge det en chans till.
Jag som tidigare varit så bestämd på att det inte blir nån musikalutbildning för mej mer, veknade allt mer. Men så kom jag iaf tillslut till denna punkten

Trots att vägen från den specifika sånglektionen till i onsdags då jag la kuvertet på lådan inte varit lång rent tidsmässigt så har ändå mycket tryckts in. Processen började med att jag skrev ett mail till rektorn på BA.

God dag, god dag!

Jag har kommit till ett litet dilemma, ända sen fjolårets audition hos er har jag varit bestämd på att det var min sista sökning. Men nu, så här månaden innan sista ansökningsdag, börjar dock styrkan i "Drömmen Om BA" växa sej lite för stark. Men innan jag fyller i och skickar formulär vill jag bara höra om det är för sent för att få feedback från förra året. Så jag vet vad jag ska förändra och tänka på till nästa gång eller eventuellt bli varse om att jag bara kommer lägga all min tid och kraft samt genomlida stor besvikelse i onödan på något som inte går att förändra.
Men jag hoppas så klart på det förstnämnda!

I alla fall så heter jag al Johansson, 871005-xxxx och i fjol hade jag auditionnummer 40 på magen.

Och till svar fick jag

Vi har inte för vana att ge feedback så långt efter en audition. Vi vet att det kan hända mycket med en elev på några få månader. Det vore orättvist att säga något till dig nu som gällde för snart ett år sedan.

Du skall alltid söka om du är tveksam och låta en jury avgöra var du står i förhållande till andra.
Var man hamnar i gallring har med hur årets sökande ser ut tillsammans.

Hoppas du är nöjd med detta svar.

Med Vänlig Hälsning
Hugo Tham
Rektor och konstnärlig ledare

Jag kände mej inte så nöjd, jag ville ju få reda på om jag inte kom in pga att jag har stor näsa, har sneda knän - för då är det ingen idé att jag söker igen, för det kan jag inte göra nåt åt. Om det däremot beror på att jag valt en låt de inte gillar eller sett alltför koncentrerad ut på dansdelen - då hade jag fokuserat på att ändra på det till nästa gång.
Nu fick jag inget. Osäkert hankar jag mej fram i livet medan sista anmälningsdag närmar sej. En lärare hade lovat hjälpa mej hitta passande låtar både för mej och BA, men några förslag kom aldrig, inte förrän i måndags möttes vi på bibblan och kollade igenom musikalnoter. Hade även fått löften av en vän som kunde hjälpa mej ta sökningsbilder, men dagen kom när vi skulle fotografera och hon hade inte kameran med sej.

Som tur väl var hade en annan vän med sej sin kamera den dagen, så hon ställde gärna upp att ta några bilder. Vi fick feelning, så det blev även lite dansbilder än bara sökningsbilder. Detta var i lördags, hon lovade att skicka dem på söndagkvällen. De kom på tisdagkvällen, och ansökningen som skulle in på onsdagen.

Japp, allt detta krabb, växande stress för att inte hinna få in allt i tid, magont, osv flöt på samtidigt som vardagen rullade på. Jobb och dans hade sin schemalagda tid, så det blev inte mycket tid över till mat och sömn.

Men nu äntligen. Kuvertet hamnade i lådan på onsdagen, tömdes igår och BA borde ha det vid det här laget. Hoppas bara det inte är allt för många som söker, så jag faktiskt få komma dit och auditionera efter all möda.

Kommentarer
Postat av: Emma

Stress är sjukt jobbigt "/ hoppas det lugnar ner sig snart..



Kan du komma på något bra marsvinsnamn btw ?:)



kram

2012-04-27 @ 21:11:07
URL: http://xkiddown.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Har en liten tävling i bloggen där man kan vinna en ansiktsmask från Kicks samt två mini lack från Depend. Va gärna med och tävla :)



Stress är icke bra för kroppen o hjärtat, så jag hoppas att du snart kan stressa ner och bli lugnare. Och kommer med insikt om du skall söka igen eller inte :)

2012-04-30 @ 11:42:45
URL: http://tikkatini.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0