Fullproppad dag

Ställde klockan på åtta för att jag skulle vakna i tid och hinna möta Emma på stan klockan tio. Tillsammans utförde vi lite ärenden såsom att handla byxor, växla till utländsk valuta och hitta födelsedagspresent. Födelsedagspresenten var min punkt och är till mamma, men så står jag vid kassan och väntar på betjäning och kan inte för mitt liv hitta korthållaren hur jag än rotar i väskan.
Ty den låg kvar hemma på golvet därför att jag plockat ut den ur väskan för att ta frimärken som jag klämt fast i den. Typiskt, men Emma var snäll och lät mej låna av henne. Sen käkade vi på Subway och gick skilda vägar. Jag hem för att hämta danskläder och vänta på att bli upplockad för att åka tillbaks till stan och äta på La Gondola.
Alldeles för mätt knatade jag bort till dansen. Det var riktigt tungt idag. Energi varken i huvud eller kropp.

Nu har jag ställt klockan på elva, känns som jag är så trött att jag skulle kunna sova hela dagen annars. Men till jobbet måste jag. Och imon med, heldag. Hatar hellördagar =( ...

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0