Det händer inte så mycket mer idag

Har jobbat 12-19, det enda av vikt som händer idag. Ska upp och jobba imon igen så inga festligheter ikväll, inte.
Desto mer hände igår. Det var mycket en städ- och fixdag, fram till klockan tre iaf. Då tog jag bussen till stan och lämnade in min trasiga steppsko. Makarn sa att han kunde ha det fixat på en timme så jag gick lite på Storgatan och shoppade lite. Hittade ett par shorts på Gina Tricot och en sketasnygg klänning på H&M för någon framtida varm sommardag. Och skomakaren i Växjö är inte billig. I Göteborg pröjsade jag 30 spänn för exakt samma skada på steppskon, här tog han det femdubbla! 150 spänn! Inte klokt ...
Sen var det hem och byta om för jazz. Uppvärmningen gick bra, hade pissig piruettdag som sänkte mitt humör till botten, men när det sen var dags att repa på uppvisningsdansen blev jag glad igen =) ! Det gick mycket bättre. Men bäst gick stretchen sist på lektionen. Var riktigt längesen jag kände mej så vig, om jag nånsin gjort det. I split mot väggen har jag bara 1-1,5 dm kvar innan utsidorna på fötterna når ända ner i golvet =) ! Och min sträckning börjar "gå över" så jag kan göra grand jetéer och grand battementer igen utan problem eller smärta, och då kan jag börja jobba på min spagat igen. Kul, kul!

Yes, imon jobb 7-12, jättelagom om ni frågar mej, sen till dansskolan och repa inför den där tävlingsdanskortfilmen. Min balettlärare är med i en tävling i tyskland som går ut på att man ska filma dans i några minuter samtidigt som allt ska vara som en reklamfilm för något. Rätt krångligt, men det löster väl sej.
Vi som dansar ska vara lite som sjöjungfrur och vi ska filma i vattentornet på Teleborg så det speglar att vi har vattnet övanför oss. Blir säkert bra.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0