I en annan del av Camelot

Jag har ju en plats för svtserien Merlin i mitt hjärta, så även i min filmhylla. Ikväll såg jag att tv6 visar en annan version av samma saga/legend - Arthurlegenden. Jag som har forskat lite i Arthurlegenden insåg väldigt snabbt att ungdomsversionen Merlin går rätt fritt från de gamla skrifterna med inslag av kända delar, såsom svärdet i stenen och damen i sjön. Det faktum att trollkarlen Merlin var en bidragande orsak till Arthurs existens struntar manusförfattarna till Merlin i och gör dem jämngamla.

Nu visar 6an serien Camelot som än så länge följer den gamla sagan. En sak kan jag säga hittills - Arthur är mycket snyggare i Merlin än i Camelot =P .

Kommentarer
Postat av: marina

hur är det? :)

2011-09-18 @ 14:00:48
URL: http://marinapalme.blogg.se/
Postat av: marina

sv: jaha ja. hoppas det försvinner snarast då så du blir frisk :)

2011-09-18 @ 18:22:46
URL: http://marinapalme.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0