Ett höstlov snart till ända

Fast det har knappast blivit något lov för mej, för samtidigt som dansen hade uppehåll så fanns det massa kvällspass på jobbet som behövde arbetare och då passade det ju alldeles ypperligt att jag hoppade in och tog dem. Måndag till fredag, alltså är det bara imorgon också innan jag tar helg.
Och tro't eller ej, men jag har planer för helgen! Imonkväll ska jag göra allt för att hinna se genrepet på musikalen Oklahoma på konserthuset efter jobbet. Det får vara planer nog för fredagen, åker nog hem och tar ett bad sen eller nåt.
Sen när det blivit lördag står det Träffa Jojje med stora bokstäver i kalendern. Det var bra längesen nu, träffade henne för några veckor sen lite snabbt när hon var en vända på jobbet, men innan dess var i somras. Vad vi menar hitta på har jag ingen aning om, men nåt toppen blir det nog.

Lite sömnig ligger jag nu här, hoppas på att jobbtimmarna går fort, även om mitt liv fått ett litet lyft tack vare jobbfronten. Hoppas det håller i sej, att den nuvarande sammanhållningen består samt att jag får några fler timmar i veckan än fem, trots att jag har dansen på kvällarna. En billig tvåa närmre stan skulle inte vara tråkigt heller.

Nu kryper jag ner under täcket och hoppas på att falla i sömn snarast efter ögonslutningen.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0