One week from home och nya macarons

I så gott som en hel vecka befann jag mej i min kompis lägenhet. Sjukt najs, vi kom riktigt bra överens =P . Det var dock lite ensamt på dagarna när han var iväg och jobbade samtidigt som jag gick på mina jobbpass två-tre timmar innan han kom hem. Men jag kompenserade det med att spela en massa Beatles Rock Band, börjar bli sjukt bra på den där gitarren nu!

På lördagen tog jag mej iaf hem för att hämta lite nödvändigheter. Vi anordnade en ny omgång med bak, åter igen macarons efter Lejlas recept. Bara för att åter igen svära och spy galla över Lejla som lägger ut ett sånt hemskt recept, allt blir kladdigt, går sönder, stelnar inte osv. Och det där eviga skalandet av nötter, fy fan, man kan bli inlags av det där. En positiv sak var att vi denna gången hade en gammaldags nötkvarn, tungt var det att stå där och veva, men det var så himla charmigt =) ! Och så blev det inga hasselnötsbitar i heller.

Men när de tillslut var klara blev de ju, precis som förra gången, inte så fina, men så otroligt goda <) ! Hyllningar till Lejla och alla löften om att aldrig baka macarons nåt mer är glömda.


Nu sitter jag då hemma, men inte så länge till, det vankas arbete.

Kommentarer
Postat av: zara

tävling : dagens blogg på bloggen,

vill du vara med så är det bara att gå in på min blogg och kommentera " jag är med " !

2011-03-22 @ 19:55:06
URL: http://zaradenunderbara.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0