Fredag till torsdag

Fredag:
Efter avslutad arbetsdag fick jag skjuts av min systers snubbe till Moheda där jag kunde påbörja mina ensamma stunder med övning av auditionlåtar. Eftersom det var rätt sent så hände inte mycket mer den dagen. Jag drack öl och kollade på film till halv fem i min ensamhet. Det enda spännande var att vi körde förbi en luftballong som flög bara en kort bit ovanför marken.

Lördag:
Rätt ensamt hela dan, blandning av sjungning och solning tills fadren kom hem efter att ha varit i skogarna och kollat på sydsvenska rallyt. Han har raggat upp en fruntimmer (för att direktcitera honom själv) och hon hade bjudit oss hem till henne på grillning. Lite annat blev det också givetvis, som tex öldrickning och luftgevärsskjutning. Jag som inte har rört ett luftgevär sen jag var knappt tvåsiffrigt gammal och fick ont i axeln av rekylen var oväntat lättlärd och prickade den lilla plåthinken på ängen tre av tre gånger. Provade även luftpistol, men det enda skottet missades och då var det inte kul =P .

Söndag:
Händelsefattig dag. Solen fick mest uppmärksamhet. Kollade på Bigbrotherfinalen i min ensamhet på tv11 som hade extremt dålig mottagning, som alla tv4kanaler på pappas box pga värmen. Rätt gubbe vann!

Måndag:

Sveriges nationaldag, även idag blev det bara lättja i solskenet, helgdag och allt som det var. Har fått ny mobil så det blev att krabba med och förstå sej på den. Har fortfarande en del kvar att lära.

Tisdag:
En sista dag med tillgänglighet att öva på min skönsång. På eftermiddan bar det in till stan igen för att gratta kusinen på studenten och efteråt fick jag lov att sova över hos en vän för att jag dagen efter hade tidig uppstigning.

Onsdag:
0500 - Piip, piip. Upp och hoppa, klockan sex började personalmötet och skulle forgå tre timmar frammåt. Alla jag berättade för undrade vad det mötet skulle handla om när det varade så länge. Det fick jag bittert erfara när jag dök upp. Det visade sej vara två timmar av grundlig städning av butiken och en timme av möte. Vidrigt så det förslår! Alla utrymmen där man kunde komma in, bakom, under, över skulle skuras, skrubbas, dammas eller plockas undan.
Mötet var inte särskilt givande för mej som privatperson utan det var mer butiksmål som sattes upp.

Fem timmar efter avslutat möte var det dags att gå på mitt arbetspass. Jag hann cykla tillbaka hem till min arbetande vän och sova några timmar till innan passet. Väl på arbetet rullade dagen på bra, jag slapp sitta i kassan hela tiden, utan fick plocka upp varor också. Och klämma mej i en vagngrind så det började blöda. Är fortfarande rejält öm på tummen.
Dagen slutade dock inte lika kul. En kund blev förbannad för att han blev tillsagd att butiken är stängd och trots att den tidsinställda belysningen slocknat så hävdade han att han hade flera minuter på sej. Dessutom smet det in en kund när en annan gick ut och började skälla och bråka som fan för att han inte fick handla. Allt slutade med att han och min kollega för dagen skrek "fuck you" efter varandra.
Varför kan folk inte förstå att man inte vill ha kunder kvar i affären efter stängning och sitta på övertid i kassan och vänta på att de ska handla klart. Hela slå-in-varor-i-kassan-och-ta-betalt-processen tar ju sin lilla tid också. Jag slår vad om att om man ringde till nån kontorsnisse en minut innan han stänger av sin jobbtelefon och tjabbar med honom i tjugo minuter så blir han inte så himla lycklig.

Resten efter detta står i förra inlägget =) .

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0