Ge mej mat

För första gången på över tolv timmar får jag nu i mej näring i form av middag. Kaffe räknas inte som näring, och det var fö typ elva timmar sen jag drack.

Varför? Jo, nu ska ni få höra!
al hade på sitt schema en hemskt kort och trevlig arbetstid. Mellan 0700 och 1030 skulle hon befinna sej på jobbet, sen skulle hon ha hela dagen ledig. Hon skulle ta en tur på stan, se om hon hittat nåt fint, köpa öl på systemet i godan ro, sen skulle hon åka hem, ta ett bad samtligt som hon lyssnade på Uggla I P4 och vårda sina trasiga tassar. Efter det skulle hon kunnat stryka alla sina kläder och sedan bara tagit det underbart lugnt utan linser, smink och hårda kläder.

Men icke. Medan jag satt och räknade min kassa runt kvart över tio kommer chefen in,
"- Skulle du kunna tänka dej att jobba lite längre?"
"- Mja, det kan jag väl. Hur länge då?" frågar jag, i naiv tro att det bara skulle vara till 13-14snåret.
"- 19?"

Psch, i helvete heller! Men jag som har så svårt att säga nej föreslog fem, absolut senast fem! Tio över fem fick jag lämna huset, somliga avbytare har ju inte vett att komma i tid ...
Stressigt var det att hinna med bolaget och det jävla vädret gjorde inte mitt humör bättre precis. Men nu är jag hemma, äter mat, laddar ner Uggla till mobilen och ska snart till att tappa upp ett bad.

God fredag!

Kommentarer
Postat av: L I J N A

allt bra?:)

2011-02-11 @ 22:25:19
URL: http://angelijnas.blogg.se/
Postat av: prinsessanadia

På mitt förra jobb gjorde min arbetsgiva klart redan från början att här ställer man upp när det behövs. Jag tyckte inte det lät så konstigt, tills jag fick veta exakt hur det funkade. Det spelade ingen roll att jag stod mitt i flytt till ny lägenhet och dessuton nysjukskriven. Då skulle jag tydligen ställa upp och jobba ändå. Att jag en annan dag hade tid hos frisören var inte heller något man skulle prioritera före jobbet. Att vissa inte lever för jobbet har vissa arbetsgivare tydligen väldigt svårt att förstå.

2011-02-12 @ 17:33:49
URL: http://www.prinsessanadia.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0