Vreeswijk, migrän och citronpaj

Fredagen var en hemskt innehållsrik dag. Först var det arbete till fyra, cykling hem i det vidriga snöovädret, stress med dusch, smink och kläder och sen bussåkning med den lämpligaste bussen ner till stan.
Väl hemma hos polaren vankades det hemlagad hamburgare (läs: fet jävla biff mellan två bröd) . Mycket mumsigt! Efter dineringen blev det promenad i slasket till biografen och filmen Cornelis. Den gillade jag jättemycket, men jag kunde inte sluta tänka på två saker medans den fortgick:
1. Skådespelaren Hans-Erik Dyvik Husby var så jävla lik Beppe Wolgers att han borde spela honom när/om Wolgers liv blir film.
2. Skådespelarens dialekt var inte densamme som Vreeswijks. Den breda stockholmskan var istället utbytt mot försök till stockholmska med inslag av dalmål/norrländska (efterforskningar visade att han är norrman, så det föklarade en del) .
Annars ser jag filmen gärna igen och igen.

Efter bion gick vi hem igen och kollade på andra filmer som tv visade plus Lejonkungen =)) . Jag blev lite för förfriskad och minns inte riktigt hur det gick till när jag gick och la mej, men jag fick stiga upp vid åttatiden på morgonen och ta ut linserna och borsta tänderna =) .

Lördagen däremot, den var inte hellyckad. När den lilla baksmällan lagt sej (den var faktiskt inte farlig alls, lite snurrigt på den tidiga morgonen kanske) så fick jag fruktasvärt ont i huvudet, smärtan centrerades till nacken/bakhuvudet vilket ledde till att jag även fick ont i ögonen, så jag kunde bara blunda.
Inget jättenajs sällskap således, speciellt inte de två gånger jag klev ur sängen för att kräkas pga migränen.
Lördagen sovs och kräktes bort, ingen höjdardag som man behöver minnas.

Söndagen var seg men ändå pigg. Jag fick smaka av det lilla som fanns kvar av citronpajbiten jag hade med mej bla =P . Men som oftast blir tvn ens bästa vän på en söndag, även idag, och inget av värde hade den att visa. Och det är inte klokt hur mycket två personer kan kivas om plats i en trerumpssoffa!

Kommentarer
Postat av: Emma

Svar: Jaha okej :). Migrän är inte kul :( men hoppas du hade det trevligt i alla fall.



Min helg var också som den förra, nästan i alla fall :) ganska chill! puss<3

2010-11-22 @ 12:30:21
URL: http://xkiddown.blogg.se/
Postat av: Johanna

blogg.se suger, funkar aldrig, glad jag bytte där ifrån... :)



usch för kräk :(

2010-11-22 @ 17:14:08
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Elin

Jaha, så roligt :)



Nej, men usch så jobbigt med migrän. Tror att jag aldrig har haft det så jag vet inte riktigt hur det känns... =/

2010-11-22 @ 17:36:44
URL: http://cassler.blogg.se/
Postat av: edda

Kul blogg!

2010-11-23 @ 08:05:06
Postat av: al

edda:

Tack så mycket, kul att du tycker det =)) !



al

2010-11-23 @ 15:30:16
URL: http://aljohansson.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0