Trerätters

Nu är jag sannerligen mätt och belåten. Lite trött också, men jag tror inte bara det är paltkoma. Sov inte allt för väl inatt heller.
Jag tyckte att lax i smördegsknytten lät gudomligt gott så det prövade jag på. Till att börja med plockade jag fram lax och smördeg ur frysen =) !
För att laxen skulle få plats inuti en degplatta behövde den kavlas ut, och vad finns inte i detta kök? Jo, en kavel! Vad fan kan man använda för substitut som kavel? Jag messade mamma, dock fick jag inte svar fort nog så jag fick tänka själv.
När hon väl ringde upp gav hon förslaget "glas", och det var ju exakt den slutsatsen jag själv drog! Men det var ett svårt verktyg.

Men tillslut; på med laxen, på med crème fraiche med smak (jag valde paprika/chili eller nåt sånt), rulla ihop, pensla med ägg och in i värmen.
Ja, det blir ju ägg över efter en pensling, lite för mycket för att hälla ut, tyckte jag iaf. Så då kan man ju istället hälla det i en het panna och göra sej en förrätt i form av omelett =)) !

Under tiden riset var på kokning och fisken på tillagning gjorde jag ett oljebyte. Från 2litersflaskan till den lite smidigare, knappt tomma 1litersflaskan hällde jag rapsolja. Sen var det då dags att lägga upp dagens och helgens måltid.

Det var inte fullt så fantastiskt som jag väntade mej, men så hade jag ju sjukt höga förväntningar. Men missförstå mej rätt, det var riktigt gott! Sen är jag sämst på såser och vad som passar till vad, så jag tog bara av crème fraichen för att det inte skulle bli för torrt =/ .

Efterrätt då? En kexchoklad <) ! Och nu ska jag förbereda mej för Postkodmiljonären och Så Ska Det Låta.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0