Mina dagar i Göteborg

Den stora anledningen att jag åkte dit var för att gå på audition. Övrig tid hängde jag med Frid och Simeon. Jälit najs! Men vi tar det väl dag för dag i vanlig ordning.

Lördag
Var i Alvesta i god till innan tåget skulle gå 1315. Men det visade sej att jag var i god tid till bussen 1350. Som snart blev 1450. Och sen blev tåg 1515. Som tillslut rullade från perongen 1530.
Det blev en del dötid i Alvesta. Eftersom jag hade fått min far att skjutsa mej till tåget tyckte han att vi skulle åka på en sightseeingrunda. Vi hittade flera nybygda områden och gamla områden som man inte varit i på åratal.

Sj bjussade oss stackare på kaffe och bulle för att vi tvingats vänta i timmar pga ledningar som var av mellan Växjö och Alvesta. Gött!

I Småland var det ömsom solsken och ömsom ösregn, men Göteborg tog baske mej priset. Jävla skitväder.
Men tillslut hittade jag hem till mitt värdpar!


Söndag
Inte så tidig uppstigning, men det gjorde inte mej mindre nervös. Se så snygg man är när man väntar på sin tur till sångprovet! Ja, Frida var bara med som moraliskt stöd och för att försöka lugna mina nerver.

Klockan 12 skulle jag skriva in mej på Balettakademien och en timme senare var proven igång. Jag tyckte jag gjorde bra ifrån mej, jag kunde nog inte gjort det bättre iaf, både på sång- och dansprovet.

Dock fanns inte mitt nummer att läsa på deras internetsida senare på kvällen, jag åkte ut första dan =,( .

Måndag
Av tidigare förklarade skäl var jag ledig denna dag. Jag hade bokat en plats på tåget 1807 tillbaka till Alvesta, men resten av dan fanns ju att tillgå! Slottskogen nästa! Missade ju chansen att besöka den när jag bodde i staden och nu var det superfint väder dessutom!
En bildbomb får släppas för att beskriva det besöket.


Det fanns en massa skoj i den skogen, både normala djur och växer och ... Lite minde normala =) .

När vi ansåg oss klara med Slottskogen tog vi en spåris hem för att hämta min packning och i god tid ta oss tillbaka till centralen. Trodde vi ... För det första var vagnen jättesen så vi hoppade på en annan fem minuter senare än tänkt som gjorde att vi fick byta vid Gamlestadstorget. Några minuters väntan på den andra vagnen och sen var det bara en hållplats till centralen - en lång raksträcka med järnväg utmed ena sidan och bilväg på den andra.
Men det var knappast nåt full fräs där, inte. Istället var det totalkaos och jätteköer på spårvägarna.
Äntligen framme vid hållplatsen, fatta rullväskan i famnen och lubba som om djävulen var efter en till tågen. För sent, 1809 stod vi och tittade på en tom järnbana. Och vi som skulle varit där 1750 - i god tid.

Då jag inte löpt så intensivt på hur länge som helst tog det sjukt lång tid för min sönderandade hals att återhämta sej. Det och Fridas mer vältaliga egenskaper gjorde att hon fick tala med Västtrafik på skarpen och fråga vad jag kunde få ut för ersättning.
Jag har skickat iväg en broschyr om att få min nya tågbiljett betalt, får se om det går igenom.
Sen var det bara att åka tillbaka till Hjällbo.

Tisdag
Fick tag på en annan sistaminutenresa idag vid samma tidpunkt, men denna gången tog vi med allt bagage och höll oss inom promenadavstånd till centralen. Vi handlade födelsedagspresent till Simeon, åt glass på Gustav Adolfs torg medan vi kollade på runtlotsade turister, åt pasta medan vi satt i den underbart varma solen.

Denna gången kom jag med mitt tåg till Alvesta. Inga förseningar, inget krångel över huvudtaget. Såna tågresor gillar vi.

Det var väl mina dagar i Göteborg i stort =) . Synd att de inte bar den frukt jag ville ha mest, men de var trevliga ändå. Tack Frid och Simeon igen för att ni ville ha mej till er dessa dagar!

Kommentarer
Postat av: tobbs

fin blogg måste ja säga, även söt flicka :)



Kolla gärna in min nya blogg! föredetta känd på finestlight. kommentera min blogg puss :)



www.tobbs.se

2010-06-18 @ 00:23:04
URL: http://tobbs.se
Postat av: Jojje

Har tappat min mobil så jag har inte ditt nummer. Hör av dig om du har lust att ses.

Puss

2010-06-18 @ 09:00:56
Postat av: Felicia ♥

Aha men vad ska du göra idag då?

2010-06-18 @ 10:22:04
URL: http://musicinmyheaart.blogg.se/
Postat av: Mattan

Just nu har jag en tävling på min blogg med priser för 1500kr.



Gå in på tävlingens hemsida och var med ! :)

http://mattans.bloggie.se/2010/aromatech/06/proaqua/17/tavling-med-aromatech-vinn-en-luftrenare-varde-1000kr/



Endast tävlande från Sverige, Norge eller Danmark

2010-06-18 @ 10:56:47
URL: http://mattans.bloggie.se
Postat av: Felicia ♥

Aa tydligen har solen tagit ledigt har ingen anning vad jag ska göra vi får se :)

2010-06-18 @ 11:06:20
URL: http://musicinmyheaart.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad ska du göra i stockholm då? Finns det något där du ska läsa? Jäkla tummar. Måste öva på att hålla dem! :P Åh har du mer dötid i Alvesta kan du ju alltid prova att ringa mig! Är du i Småland något i sommar så vi kan ses??

2010-06-19 @ 22:00:38
URL: http://emmajson.blogspot.com/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0