Midsommar 2010

Sjätte året med midsommar på Öland avklarat, får vi inblandade bestämma så blir det många fler.
Det har börjat bli dags att ta igenom helgen i sin korthet, alla smaskiga och tråkiga detaljer utesluts =P .

Torsdag
Det började med en jobbstund, 0620 till 1200 närmare bestämt, vilket innebar en uppstigning på 0440 -.- . Hem och packa och så småningom bli upplockad av Therése.
Resan till Öland gick smidigt, så gott som inga köer, inget stannande vid poliskontroller och tillslut var vi framme på Ekerums camping.
Övriga år har det blivit att vi packat upp och tagit det lugnt på torsdan, de flesta har ju jobbat på dan. Iår var det tydligen annorlunda, fram med likörerna och ölen! Lina blev den som mixade ihop shoten som kom att kallas Midsommarblandningen. Körsbär- , äpple- och bananlikör. Surt och sötsliskigt, men faktiskt helt okej blandning =) .

Kvällen tog slut när vi gick och la oss 0130.


Fredag
The Big Day! Trots sen läggning var vi alla uppe med tuppen och redan vid 10 låg vi och stekte vid havet i den underbara solen! Men med tiden kom molnen in, som de brukar när det börjar bli dag och då bestämde vi oss för att gå tillbaka och handla dagens middag och göra oss i ordning för kvällen.
Som vanligt var det karlen som stod för grillningen =) . Vi andra brudar fortsatte med snaps, Midsommarblandning och öl (för min del iaf) .

Snygga damer det där. Tyvärr skulle läget förändras allt eftersom kvällen fortgick =/ ...

Efter det tog jag inte fler bilder denna kväll, hade fullt upp med annat =) . Vi drog ner till krogen, men då campingen inte hyrt in nån trubadur iår var det skitdött där nere.
Jag och min väns brors fästmö (krångliga band till varann) hittade ett gäng 08or som vi hängde med, hon var dessutom ovän med fästmannen. Framåt natten, skulle säga runt 3, hittade han henne och jag följde med dem bort till deras stuga. De bråkade som fan hela vägen och där gick jag bredvid och försökte se ut som jag tänkte på annat.
Jag försökte få in några inflikningar om att de skulle vänta med att bryta förlovningen och göra slut tills de pratat igenom allt dan efter, när de båda är nyktra och resonliga.

Kvällen tog inte riktigt slut där. När jag och det bråkande paret skilts åt vandrade jag hem till min egna villavagn. På altanen fanns två bekanta ansikten och några helt främmande. Jag hoppas att de förbli främmande, för några mer konstiga och socialt handikappade mänskor får man fan leta efter!
Ytterligare en sen natt.

Lördag
1000 - uppstigning! Det blev ett litet tag liggandes vid havet igen. Senare på dagen blev det den årliga trippen till Borgholm. På vägen mellan Ekerum och Borgholm åker man förbi Borgholms slott. Lite tråkig byggnad =P .
Ingen av oss ville laga nån mat idag, därför blev det torggrillat. Vid hemkomsten var det bara att klä sej och göra sej iordning för fest igen. Vi gick bort till våra bekanta i stugan på andra sidan campingen, i den det bråkande paret bodde. Idag var de sams, tack och lov!

Gitarrspel och sång i massor blev det innan det bar av ner till krogen igen. De hade fått igång lite musik idag, men det var knappast några fullblodsdjs =( . Vi stannade ändå till stängning och vi gick vinglande steg till de andras stuga, där blev vi utkastade efter nån timme, vakterna (som redan gett oss en tillsägning på väg till stugan) snokade upp oss och bad oss gå om vi inte bodde där.
Efterfest i vår egen stuga således. Lördagen hade blivit söndag, mörker hade blivit ljus, natt hade blivit morgon. Läggtid - runt 5.

Söndag
Dags att packa ihop sitt tillfälliga campingliv, städa och checka ut innan 12. En skillnad från tidigare år var att vi inte spelade nån mingolf. Det var för varmt för sådana aktiviteter helt enkelt.
Av Stefan och Lina fick jag skjuts till Emmaboda för att kunna ta tåget till Växjö. Innan det avgick fick jag spana in deras nya hus =)) ! Vackert!

När jag väl kom hem var jag död, jag ville bara duscha och sova, men hade egentligen bara ork till en av aktiviteterna. Inte blev det tal om att sova ikapp heller, det var bara att kliva upp 0510 på måndan ...

Kommentarer
Postat av: Mallyj

Vill du vara med att tävla om 2st Exklusiva Vinöppnare?

Dessutom alla som deltar kommer att få en gratis trolleribok hemskickad!



Ifall du länkar till min blogg så kommer jag att skicka en gratis trolleribok till dig helt gratis och du är med i en tävling där 2 personer kommer få vars en exklusiv vinöppnare i högsta kvalité!



Länka till: http://www.nattstad.se/mallyj

och sponsorn: http://www.rengoring.com



Skriv sedan i kommentarerna länk till inlägget +din email eller skicka ett mail till [email protected] med adressuppgifter :)

http://www.nattstad.se/Mallyj?id=1017285

2010-06-30 @ 13:46:21
URL: http://www.nattstad.se/mallyj
Postat av: Mallyj

Bra present att ge bort :)

2010-06-30 @ 14:04:07
URL: http://www.nattstad.se/mallyj
Postat av: alexandra

fin blogg! följ gärna mej på bloglovin.com :)

2010-06-30 @ 14:45:22
URL: http://kisskill.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0