Jobb och sport


En heldag på jobbet blev det idag. Det kändes bra, även fast det inte doftade hallonblomster om de små arma fossingarna vid hemkomsten ...
Iom arbetet missade jag Söderling i tennisfinalen och hela kvällen undvek jag aktivt att fästa blicken på sådant som kunde avslöja resultatet. Det gick en repris nu senare på kvällen, dock kunde man av sändingstiden räkna ut hur det skulle sluta, att korta ner en femsetsmatch på 1,5 timme kan inte vara bra gjort. Däremot en tresetsmatch skulle gå, och om en match slutar efter tre set så innebär det att en person vunnit alla tre på raken. Jag satte inte mina mynt på Robin ...

Ack, så rätt jag hade. Jag var arg efter matchen, dels för att Robin typ slog universellt rekord i att skjuta bollen utanför planlinjerna och dels för att jag kollade på matchen helt i onödan.

Visste ni förresten att det finns en sport som heter beachsoccer och att Ryssland blev mästare i det ikväll?


Ja, just det. Trevlig nationaldag alla svenskar!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0