En slö hjärna filosiferar

Och en slö al antecknar.
Jag har baske mej lagt på hullet lite för mycket under den månad jag inte fått gå till nån skola! Det gör mej olycklig. Nu sitter jag med en skål kålsoppa med frikadeller och så gjorde jag nåt jag aldrig gjort innan. Jag räknade ut kalorier, fett odyl =O !

Nu vet inte jag hur mycket en soppa utan skål väger, men jag höftade till med ett halvkilo. Jämför det med en liten snickersbar som väger typ 55 gram!
Sen funderar jag på att sätta mej på stjälkselleridiet till midsommar, det väger nog ungefär 150g och så får man nog trycka i sej några stjälkar om dan.
Bara jag inte kräks av det, som jag gör av gröna ärter =/ .

Det var jobbdag för mej idag, fötterna tog illa vid sej och det känner alla med fungerande luktsystem =( . Fast det var rätt najs att jobba också, det händer att man får så fina komplimanger av kunder. Dock händer det aldrig från en potensiell drömprins, utan allt som oftast av gamla gubbar, invandrare som lärt sej max 3-4 ord svenska eller av de som är mest illa däran på SSS.
Idag var det en gubbe som tyckte att jag såg söt ut. Just uttrycket "du ser söt ut" istället för "du är söt" också ...

Min mamma sitter och stickar raggsockar till mej för att mina gamla faller i bitar. Hon "hjälper" enligt henne. Hon "fråntar mej nöjet" enligt mej. Jag gillar att sticka, det är ju det som är roligt med hela grejen, inte att ha det på sej sen.

Nu har jag nog tänkt klart. Imon är det tidig uppstigning för en ny arbetsdag.

Kommentarer
Postat av: Emma

Du får nöja dig med tanken att det faktiskt är mest 5.5or som handlar på netto, haha! Men al, du vet ju iaf att du Är söt...Det är huvudsaken! Haha :)

2010-06-16 @ 22:06:28
Postat av: al

Emma:

5.5or? Vad är det =o ?



Haha, vet jag det X)) ?



al

2010-06-16 @ 22:18:06
URL: http://aljohansson.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0