Hur kan hon vara så positiv?

Sitter och chattar med Bobban på msn. Ja, det är fint väder och jag är ledig, men ändå har jag valt att skita i utomhuset idag. Mitt vuxna, mogna och egna beslut.

Iaf, Bobban berättar att hennes framtidssituation ser ut precis som min. Ändå är hon så himla nöjd, glad och positiv.
Utdrag ur konversationen:

al säger:
usch, bodil, vad har vi gjort för fel i livet för att förtjäna detta?
bodil säger:
detta är livet!
al säger:
att vara arbetslös och bostadslös om två månader?
bodil säger:
om man röstar på moderaterna jaa
höhö
al säger:
jag tror knappast att sossarna ger mej pengar så jag kan hitta en lägenhet heller..
bodil säger:
nää, men det är ju ganska hårt...flytta till norge, där finns det jobb
eller london

al säger:
vad ska jag jobba med i london =/ ?
bodil säger:
på en bar tex
al säger:
jag kan inte blanda drinkar och så ..
bodil säger:
man får väl lära sig, majas kompsiar flyttade dit och började jobba direkt på en bar. dom kunde inte heller nåt sånt
för det mesta dricker engelsmän öl


Ja, vad ska man säga? Önskar att jag hade Bobbans syn på tillvaron.

Kommentarer
Postat av: johannah

riktigt nice blogg du har :)(y)

2010-07-14 @ 18:45:53
URL: http://happiiland.blogg.se/
Postat av: sara

man tackar :3

2010-07-14 @ 23:17:20
URL: http://beatlestokig.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0