Ibland är sammanträffandet läskigt

Nu sitter jag och kollar på Wallander - Innan Frosten. Det var ett tag sen jag såg den nu, och denna gången är väldigt annorlunda.
I helgen har jag fördjupat mej lite i den sjuka sekten Peoples Temple som avslutades i ett kollektivsjälvmord i Jonestown -78. Jag kollade på en upphackad PBSdokumentär på youtube om sektens "life and death" och jag är inte oberörd. Det är verkligen en helt sjuk historia!
Denna historia ligger till grund för Wallanderfilmen, så för min del blev det genast mer relevant och intressant, innan denna helgen hade jag inte en aning om vad det de visar i filmen var för nåt. Sammanträffandet alltså ...

I övrigt har jag varit ganska effektiv idag. Som tidigare nämnt somnade jag 0330 inatt, klev upp 0730 för att förbereda tvätten och inte förrän 1515 kunde jag gå tillbaka till sängen och faktiskt somna. Det var då jag blev ensam hemma och det var tyst i lägenheten.
All tvätt är också nu struken och instoppad i garderoben, så nu slipper jag ha det att tänka på =) !

Kommentarer
Postat av: Emma

Wallander!=)

2010-02-03 @ 22:42:29

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0