Tillbaks till min verklighet

Åter i stora staden tycker jag att det börjar bli dags för en uppdatering på allvar. Inte många foton har det blivit, men de jag hittade i mobilen skickar jag över hit.
Vad hann jag med sen innan jag tog tåget från Alvesta? I torsdags var stora återträffdagen, med blandad framgång. Tänkte jag skulle slinka in på min gymnasieskola och hälsa på min gamla mentor, men för andra gången var han inte där ... Så jag och min mor traskade Storgatan fram för att slå ihjäl lite tid och då möter vi min gamla körledare från tiden då körsång var nytt för mej. Vi snackar alltså säkert 1994 =/ . Men visst känner hon igen mej, vi har kännt varann många år, och nu hade det gått en tid sen sista hälsningen.

När jag blev lämnad ensam i Växjö gick jag bort till min trafikskola för att hälsa på receptionisten. Skönt att gå ner dit nu när man inte känner stress och nervositet, men det var nog ett o't halvt år sen jag var där nere sist, och hon sa att hon för lite sen tänkt och undrat vart jag tagit vägen. Och vips stod jag där livs levande!
Det stod även en av körlärarna där inne, honom körde jag bara med en enda gång, men killen minns tom var jag jobbade =O ! Inte klokt vilket intryck man kan göra ibland.

Under min och mammas lilla tur på stan fick jag lite saker jag behövde, kuvert till min sista ansökning, mascara och eyeliner. Medan vi var på Åhléns kollade jag in böckerna för att se vad Millenniumböckerna kunde tänkas kosta. Där inne var det nog runt en hundring eller mer för en pocket och vi gick in på Bokia istället för att leta efter de inbundna. Pocket där också, 129 för en bok. Men!
En inplastad box med alla tre pocketböckerna för 149! Vi tyckte det verkade för bra för att vara sant, så vi var tvugna att fråga. Men allt var i sin ordning och nu äger jag den =)) !

Sen blev det fredag och den spenderades hemma hos Lina. Vi åt snacks, kollade på Så Ska Det Låta, pimplade de rusdrycker vi valt själva och så blev det sång och gitarrspel =)) !
Vi åt dessutom den tigerkaka jag bakade samma eftermiddag. Jag blev av med min tigerkaksoskuld då, hade aldrig bakat det innan, och den blev så sjukt god! Saftig och god. Jag blev mäkta imponerad av mej själv <) !

Ja, nej, det var väl det mest intressanta som hände i mitt liv i slutet på påsklovet.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0