Giv mig husmanskost!

Ska man verkligen behöva fara land och rike runt för att få tag på vanliga kroppkakor? Nere på torget finns tre mataffärer: Willys, Konsum och Nära Dig, ingenstans fanns att skåda och införskaffa denna vara. Willys hade iaf en skylt under en tom yta där det förmodligen brukar ligga ett paket kroppkakor, men Konsum är jag besviken på. De hade pannkakor, plättar och raggmunkar odyl, men där tog det stopp.

Nu fick jag precis reda på att sånglektionen är inställd pga sjuk lärare så jag har visserligen gott om tid att både åka bort till Backaplan och kolla runt där efter maten eller köpa råvaror och göra dem från scratch. Det har jag gjort innan och det var svårt. Dels gick de sönder under stekningen och dels stämde det att det enligt receptet skulle ta mer än 20 minuter. Det tog typ tre timmar! Från skalning, via ihopbakning, kokning och stekning, till själva förtäringen.

Men som sagt, tiden står på min sida! På tal om det så ska jag ställa om mobilklockan efter texttv nu.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0