Första dansdagen

Iaf på två veckor. Det var först nervöst att ställa sej ute på golvet framför spegelväggen och börja med uppvärmningen. Det var jazzlektion först på morgonen. Det gick ganska bra faktiskt. Vi började på en ny koreografi, så det gick lite segt i början för de flesta och jag kommer få störd träningsvärk i magen, det känner jag, det!
Sen var det balett, jag kände att jag hade kommit in i dansandet, men ack, så jag bedrog mej. Av nån anledning gjorde typ alla dåligt ifrån sej, speciellt jag, kände jag. Vår balettfröken var inte glad på oss efter lektionens slut. Eller faktiskt ingen gång under hela lektionen =( .

Min trötthetsfaktor står på nästan max, helt enormt sömnig är jag. För det första tar kroppen mer stryk när jag inte sover så många timmar under natten mot vad den gjorde innan jag drabbades av virus, och för det andra så kunde jag inte låta bli att ta ut mej under dansen. På jazzen för att det var så himla kul och på baletten för att kunna prestera bra överhuvudtaget, dock helt förgäves.
Höll på att somna på spårvagnen hem, jättepinsamt att sitta och nicka!

Maten är uppäten, disken är ren, nu ska jag ge mej på Ångbåtsblues till sången ikväll, sen ska jag boka om min tvättid, åka tillbaka till skolan för sånglektion och hem igen för att handla lite. Detta är dagordningen. När ska jag hinna sova, jag är dödstrött!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0