Hemska höst

Äntligen är det fredag och äntligen är jag hemma. Fy fan, vad jag hatar detta höstväder, och inte lär det bli bättre när det så småningom kommer snö.
Allting ska ju bli så otympligt och krabbigt när man har fyra lager kläder, tjocka vantar, halsdukar och mössor. Man ska kunna hantera cyklar och väskor, kunna fippla upp småsaker, som nycklar, ur fickorna osv. Helst ska man vara sjukt kissnödig också, vilket jag var när jag hade som mest problem med vantar, jackfickor och nycklar.

Jag kom tillslut in till toaletten och medan jag ändå var inlåst där tog jag en varm dusch också. Skönt. Tyvärr är det snart dags att gå ut igen, har bokad tvättid. Det är så himla jobbigt att gå hela den biten med en vass tvättkorg fylld med illaluktande danskläder.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0