Sandwichglass

Nu har jag översatt och skrivit av receptet till hemmagjorda mintsandwichglassar. Först översatt från engelska till svenska och sen dessutom från Fahrenheit, cups och inches till Celsius, deciliter och centimeter. Det var en pärs vill jag lova, och jag blev jättehungrig. Tyvärr får jag väl inte lov av min ekonomi att försöka ge mej på dessa glassar förrän på jullovet, men det är ju bara lite drygt fyra veckor dit.

Jag hoppas att åtminstone en av mina föräldrar vill komma upp till mej i början på lovet och gå på Lisebergs julmarknad med mej. Har aldrig varit där, och nu när jag ändå bor här måste jag ju passa på. Sen kunde jag göra sällskap med den okände familjemedlemmen tillbaka till Småland per bil eller tåg, beroende på vilket fortskaffningsmedel vederbörande väljer att ta sej upp med.

Ja, det är inte länge kvar till första advent heller, på söndag om två veckor. Om det är torsdag idag är det 17 dagar, och det är det väl?

Nä, nu får jag väl gå och lägga mej innan hungern blir allt för plågsam.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0