Man tror att man fattar rätt beslut

Jag sov länge idag, skönt som fan. Det var dock inte lika skönt när jag hörde hur regnet smällde på fönsterblecken. Då tänkte jag att jag orkar verkligen inte kämpa mot detta skitväder på cykel idag. Jag tog helt sonika spårvagnen. Det skulle jag bittert få ångra.
På hållplatsen vid Nordstan satt två fyllon med varsin dricka och påse på marken, såna finns ju överallt så först lägger jag inte så stor vikt av att de sitter där. Men så vänder sej den ene lite bort och spottar ut världens jätteloska på marken, och det enda jag tänker är hur han kunde få plats med så mycket spott i munnen. Längre hinner jag inte komma i mitt inre, korkade resonemang innan han fortsätter med sitt "spottande". Han lägger spya efter spya och under tiden sitter det andra fyllot och dricker och pratar med honom som ingenting. Och mellan de gula, skummiga uppkastningarna svarar han på tilltalet.

Jag for så oerhört illa av detta skeende att jag hade en klump i halsen och oerhört känslig mage långt in på eftermiddan! Så jävla vidrigt! Om jag hade tagit cykeln hade jag aldrig behövt se detta. Fan.

I skolan var det balett av det hårdare slaget. Stångövningar utan stång. Jag tror inte att jag kan påminna mej om att jag svettats så mycket tidigare i mitt liv. Pust. På kören sen sjöng vi jullåtar, det gillade jag skarpt!

Efter skolan sparade jag pengarna och lät benen ta smällen, dvs jag gick hem. Fy fan igen! Mitt på bron tror jag det passerade en tromb! Det gick inte att röra sej framåt, så fort man lyfte foten för att ta ett steg hindrade vinden den från att sättas ner. Hade det varit minsta halt på vägen hade jag definitivt inte hållt mej kvar på benen! Skitfarligt.

Det lugnade ned sej så småningom och jag kom hem, blöt, men hel.  Och så blev jag varse om varför det smäller så förbannat när det regnar. Det är ju inte så himla konstigt när nån kapat stupröret!
Vi har köket i det inrigade fönstret och det behöver ju inte regna mycket för att det ska bli vattenfall =/ .

Nu har jag klagat tillräckligt för idag tycker jag. Jag längtar till julafton!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0