Känn dej som hemma, aaa ...

Är nu hemma, liggandes i min trygga säng. Jag är dock inte redo för att sova, först skall allt avlägsnas, som så omsorgsfullt las på i morse - smink, kläder, smycken, linser. Jag fick ju vid halv åtta tiden ett sms från en klasskompis om att det skulle vara en liten filmkväll hos henne, ytterligare en klasskompis skulle närvara. Det lät helmysigt så jag nappade direkt =) .
På med ytterpaltorna och iväg till Linnéstaden! Efter Järntorget fick jag allt lov att bli lotsad via telefonkontakt, men det gick smidigt och körde inte fel en enda gång.

När jag kom upp till lägenheten fanns inte bara de två jag väntade mej, utan även två bonusklassisar. Systrarna Sisters var på hemväg och hade stannat till hos Morran på vägen för lite snack och te. Men de fortsatte sen hem och kvar blev jag, Morran och Julle.

Det tog sin lilla tid innan själva filmtittandet drog igång, det tar ju sån hiskelig tid att välja vilken man ska se på. Tillslut kom vi överens om Änglar Och Demoner, till min stora förtjusning, och till den serverade Morran glass, saft, popcorn, mandariner och juleskum.
Självklart åt jag inte av skumtomtarna, principfast som jag är när det kommer till julen. Inget sånt helst innan Lucia, men absolut inte innan första advent! Nån måtta får det vara.

Vi trodde att vi bara skulle hinna med en film, för att Morrans pojkvän tillika sambo skulle komma hem från det han roat sej med, men han verkade dröja. Vi startade igång Förtrollad också, till min andra förtjusning, med te som tilltugg denna gång, och vi hann faktiskt se eftertexterna även på denna film innan den andra lägenhetsinnehavaren dök upp.
Faktum är att vi hann plocka undan efter oss, klä på oss ytterläderna, stå och prata strunt i hallen och lämna huset (gäller för mej och Julle) utan att det visade sej nån pojkvän.

Då var klockan 0340, nu är hon 0500, dags att göra sej iordning, jag har verkligen förtjänat att sova, jag som varit vaken konstant sen 0940 =P !

Kommentarer
Postat av: beciell - Din nya favoritbloggerska ;D

Jag jobbar i ett gatukök ;P hihi. Själv då?

2009-11-22 @ 19:57:36
URL: http://beciell.blogg.se/
Postat av: Snejky

Hejhej...

Ja du, de blev en lång filmkväll...Men attans kul & träffas & mysa med vänner...

Önskar dig en kanondag

Kramen

2009-11-23 @ 10:24:41
URL: http://fikatajm.bloggplatsen.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0