Höstlov 2009

Då var jag åter på den plats jag kallar hemma numer. Jag har lite valt att inte blogga, varför vet jag inte riktigt, men nu har jag lite att ta igen. Flera dagar gjorde jag i princip ingenting så det ska nog inte bli så svårt att återge veckan som gått.

Fredag
Mamma hämtade mej vid stationen när jag kom från tåget och jag ägnade kvällen framför tvn.

Lördag
Pappa hämtade mej och systern för att hälsa på farmor och farfar som bjöd oss och min farbror och kusin på middag. På vägen hem tog vi omvägen om Moheda så jag kunde hälsa på katten som jag inte rört vid sen innan flytten.

Söndag
Inget minne från denna dag. Förmodligen sov jag till middagstid och gick i sletkläder tills det var dags att gå och lägga sej igen.

Måndag
Optikerbesök. Nya styrkan lyder -4 på höger och -3,5 på vänster =/ . Hur mycket ska man ha innan man klassas som blind?
Efter det besökte jag min moster på hennes arbetsplats, sen bokade jag en date med hennes dotter, min kusin, och bad henne slipa saxarna. Kvällen ägnade jag under vassa föremål och sen lämnade jag familjen en decimeter kortare frisyr lättare.

Tisdag
Kinesmiddag med Therése på Poon Palace. Och vi fick inte sitta vid vårt vanliga bord!

Onsdag
Ölande med Jojje i hennes hem. Fick även hälsa på hennes nya tillskott Maja.
Senare på kvällen for jag med all min packning till fadern per buss.

Torsdag
Behöll sletkläderna på hela dan, lämnade aldrig huset. Kollade igenom de Wallanderfilmer jag missat och klappade katten.

Fredag
Åkte på kvällen in till stan igen för att välkomna Therése och Lina till mitt hem. Bjöd på räksalladfyllda avokadohalvor och sen lite chips och dipp. Idol och Sing Star pågick in till småtimmarna.

Lördag
Lina for hem vid nio på morgonen, jag gick och la mej igen, vaknade vid elva och bad min far ta reda på när bussarna tillbaka till honom gick. 1505, då hade jag gott om tid att göra mej ordning och hitta nåt passande att ge pappa i fördelsedagspresent.
Men mitt kontoutdrag fick mej på andra tankar. En ask Aladdinhjärtan och en pyramidlott fick det bli, som tur var fyllde han "bara" 49 ...
Det gick fort att handla så jag fick sitta en timme i en busskur, men det gjorde ingenting! Det var så rysligt skönt att sitta i solen.
När jag slutligen kom fram satt farföräldrarna i köket och senare kom även faster med kusiner.
Pappas födelsedag avslutades med ett besök på den, för helgen, ljusupplysta kyrkogården (fint!) och en ABBA-Beatles: Mamma Mia-Across The Universe. Filmerna alltså =)) !

Söndag
Den stora hemvändardagen var inne. Packa allt, ta sej till Alvesta, kränga en pizza, hoppa på tåget och - hoppsan, så var jag i Göteborg! Bussen till Hisingen och hem till Marsha som väntade. På min renbäddade säng sitter jag nu, tänkte ta och krypa ner under täcket snart.

Skolan börjar med en mjukstart imon, förmiddagens lektioner är inställda (dvs alla förbies), istället kommer en utsänd från teaterförbundet och snackar lite. Malin Birgersson hette hon. Kan det vara ..?


Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0