Trettondagsafton 3/11

Nu är jag mätt och belåten igen. Nästan iaf. Det fick åter bli kroppkakor idag, imon blir det, om energin tillåter, pannkakor. Nä, plättar förresten, trots samma smet så blir de godare =/ .

Har varit och sett en helflummig version av Shakespeares Trettondagsafton på Stadsteatern. Men vi elever betalade bara halvpris, så förlusten var inte megastor. Kvinnor spelar män, män spelar kvinnor, män spelar män, kvinnor spelar kvinnor, kvinnor spelar kvinnor som spelar män. Ja, jösses.
De öppnade dock andra akten med en underbar stämsång av hela ensemblen, det tyckte jag mycket om!

Skoldagen var underbar, skitkul! Började med musikalteater, alltid roligt med Fredrik <)) ! En ledsam sak på den lektionen var att när jag fick en klasskompis kastad på mej så bröts min nagel av under det vita längst ut på den, vet inte om det kallas nåt särskilt. Ont så inåta helvete gjorde det, sved och bultade och hade sej. Nu är den nästan helt av, bara det värsta kvar - den andra kanten. Det kommer svida lika mycket när den dras av <,( ...

Efter musikalteatern var det stepp, den lektionen var jag lite orolig för, de senaste innan lovet gick ju inte lysande, men idag! Shit! Fast, ja, det kanske inte såg så bra ut, men det kändes bra!
Imon är det balett. Hm, nja ... Det lär väl inte gå lika bra, jag riktigt ser hur ribban lyfter högre och högre från mej.

Jag gillar Radio 88, de spelar ofta ovanliga låtar med annars så vanliga artister, som andra "guld"radiokanaler verkar dra sej från att göra. En ABBA-Beatles imorse tex: (ja, ABBAlåten var väl inte direkt ovanlig) Does Your Mother Know-Baby Your A Rich Man.

Nu ska jag bota min törst. Kanske toppa med lite te.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0