Upprensning

Ah, aktiv eftermiddag! Jag bestämde ju mej tidigt för att ta itu med strykningen, men innan det får jag andra impulser jag vill ta itu med, och då de hade med städning att göra tänkte jag att jag borde lyda.
Till att börja med var mitt golv fullt av kläder, så jag sorterade upp allt - de som ska tvättas och de som ska in i garderoben igen. Sen fanns det bara kläder som först skulle strykas och sen in i garderoben synligt.

Efter det packade jag ner alla mina filmer i en bananlåda, det är de som syns här på bilden, alla utom Rockyboxen som finns på ett internatrum bredvid allrummet. Ska hämta den ikväll tänkte jag. Så vad exakt hamnade i bananlådan?









Först alla filmer jag har med Galenskaparna After Shave, sen det mesta ur genren svensk humor, alla mina tecknade Disneyfilmer, musikalfilmerna ... Fler filmer var det naturligtvis, men de var osorterade, alla filmer ligger i lådan, hyllan är tom.
Sen var det då dags att stryka. Det gick ganska kvickt ändå, trodde jag skulle få kvar att göra efter skolan. Icke. Tom låda =) !

Nu är det tjugo minuter kvar tills sömnaden börjar, vet inte vad jag ska göra där. Efter det är det kör och vi ska öva på våra avslutningslåtar och efter det ... Vinterrevyn! Filmerna har kommit och vi ska samlas hela klassen och kolla på den tillsammans med pizza. =)) Yeey!

Kommentarer
Postat av: Pierre

Du har varit effektiv idag minst sagt =)!



Vinterrevy-filmen alltså, fasen va kul! På Dvd?



Vilka låtar skall ni sjunga på avslutningen?

2009-05-19 @ 17:01:55
Postat av: al

Pierre:

Jah, eller hur? Varför kan man inte vara det varje dag?



Jess, på dvd! =) Det var både en glädje och en besvikelse att se. När det var nedsläckt på scenen så såg man verkligen ingenting, det var jävligt synd.



Hmm, alla låtar vet jag inte, men kören ska framföra En Vänlig Grönskas Rika Dräkt och Bohemian Rhapsody =))



al

2009-05-19 @ 21:54:44
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Pierre

aha, ajdå, men ni hade väl rätt bra ljus i övrigt vill jag minnas eller det snappades inte upp så bra på filmen kanske? Det var nog den föreställningen jag såg som filmades har jag för mig.



Bohemian Rhapsody minsann, inte den lättaste låten att ta sig an så där finns d väl lite o jobba med misstänker jag =)!



Ni är kvar i helgen förresten va? Vet inte om Marsha sagt nåt men jag hade ju tänkt ställa mig i köket o bjuda damerna på mat nån gång i helgen, söndag trodde Marsha funkade! Nu innan ni lämnar byn som en liten avskedsmiddag-mystillställning =)

2009-05-19 @ 22:48:29
Postat av: al

Pierre:

Jag gissar att det inte inte var så bra ljusupptagning av kameran, men jag tyckte ändå det var synd att man inte såg nåt.



Jorå, vi gör den skitbra, den är inte så svår egentligen ... =)



Jag hade tänkt stanna kvar i alla fall. Det har hon inte nämnt alls.

Nämen Pierre! =,) Naw!



al

2009-05-19 @ 23:52:30
URL: http://aljohansson.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0