Växjösjön - ett skatteparadis

Växjösjön är fylld med fynd, det märkte jag och Jojje när vi satt där nere på bryggan och käkade pizza efter vår fem timmar långa ölfika. Pizzan var för övrigt jävligt god, och jag som trodde att jag aldrig mer skulle äta pizza efter i lördags! Jojje vill av nån anledning bada fötterna i den före detta vidriga sjö och hittar en skatt på den grunda bottnen. Vi vänder oss ganska klumpigt men hittar ett sätt att få upp det som glänser under ytan - jag går ut själv och drar upp det =) . Det var en kundvagn!
Det fick dock bli Jojje som posade med den. Hon lyckades också skära sej på nåt mellan de slemmiga stenarna på bottnen så hon efterlämnade en pöl med blod på bryggan.

Jojje var inte klar med sitt skattletande utan hittade ett flöte en liten bit framför oss. Vi konstaterade att vi inte kunde nå det på egen hand och vi gjorde nåt som man inte får. Vi bröt av en gren direkt från trädet! Sorry ... Så, med mej med ett krampaktigt tag i bryggan med ena handen och Jojje i den andra och sen hon med grenen i sin lediga hand lyckades vi fiska upp flötet! Och jag lyckades givetvis sätta handen i hennes blodpöl! >(( Men Jojje verkade lika glad för det, hon fick sitt flöte!

Med dyngsura kläder gick vi därifrån. Från bryggan såg vi dessutom en cykel med bockastyre ligga på bottnen, så om det är nån som saknar en sån så finns den i sjön! Vi var sugna på mer pizza för att den var så jävla god, men pizzerian var givetvis stängd. Av nån anledning verkade vi tycka att det skulle vara lika gott med McDonald's istället, men det var det verkligen inte. Jag lyckades bara klämma stripsen och min lilla milkshake. Blöö.

Tro't eller ej, men jag sitter inomhus och det börjar ge mej ångest. Jag tar med mej datorn och går ut!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0